Logo - Palau - Designaresse
DESIGNNIEUWS

Topmerk Palau overgenomen door Casala

Persbericht:

Palau, premium producent van lounge meubilair, akoestische programma’s en modulaire zitsystemen wordt onderdeel van Casala.

De overname van Palau door Casala, in haar 100-jarige jubileumjaar, stelt Casala in staat om haar aanbod en service richting projectinrichters, architecten en eindgebruikers te vergroten. Casala heeft een uitgebreid verkoopnetwerk met eigen vestigingen in de belangrijkste Europese markten. De overname zal voor Palau de gewenste expansie op deze markten mogelijk maken. Gezamenlijk bieden de collecties een compleet assortiment zitmeubelen met bijbehorende tafelprogramma’s voor de zakelijke markt.

Casala en Palau zullen als twee merken naast elkaar worden voortgezet. In de verkoop worden de krachten gebundeld maar de merken zullen hun eigen identiteit behouden.
De Palau organisatie blijft in Design Post Amsterdam, waar de vertrouwde contactpersonen voor de relaties bereikbaar zijn. Oprichter Rolf Voorhuis blijft ook werkzaam voor het merk. Casala opereert als vanouds vanuit haar showroom in Culemborg.

Frank van der Winkel:
De collectie van Palau is volledig complementair aan de huidige Casala collectie.
Met deze strategische overname verrijkt Casala haar kennis en productaanbod met een unieke mix aan producten die nog niet eerder bij Casala te vinden was. De modulaire zitsystemen Bricks, Gabo en Corals alsmede het aanwezige specialisme van innovatieve akoestische product-oplossingen zoals de Container pod en Boston Phone Booth maakt Casala nog sterker in haar aanbod richting haar doelgroepen.

Rolf Voorhuis:
De verkoop aan Casala komt op een ideaal moment. Palau heeft in twintig jaar een sterke collectie opgebouwd en de merknaam is bij onze relaties een begrip geworden voor multifunctioneel zitmeubilair en akoestische oplossingen. De aanwezigheid van een stevig en gezond fundament in combinatie met de enorme drive en ambitie van Casala om de Palau collectie vooral internationaal verder uit te bouwen maken dit tot een unieke gebeurtenis.

Casala en Palau hebben een voortdurende drive om nieuwe innovatieve oplossingen te bieden aan hun wereldwijde relaties. Altijd met een oog voor detail en op een hoog kwaliteitsniveau. De corporate filosofie is gericht op een tijdloos design met een lange levensduur, gebruikmakend van ecologisch verantwoorde materialen en productiemethodes. Circulaire Economie is een rode draad in de productontwikkeling.

HomeHaves

Wat vindt jij van deze overname?
Ik ben benieuwd hoe beide merken zich verder gaan ontwikkelen.

XOXO
Designaresse

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.